onsdag 30 september 2015

Jag vill lära mig konsten att jogga i kuperade landskap

Joggade i solnedgången. Riktigt fint var det.
Igår gav jag mig ut och körde mitt första pass på vecka 7 av Zombies run 5k!-träningen. Körde Skipping-övningen gladeligen och måste säga att det inte var så svårt som jag först trodde. Det var en ganska naturlig rörelse men det var tufft! Förväntade mig träningsvärk i dag men är bara lite öm i nedre smalben och vader.
En fråga som kom upp igår var: Hur ska en klara av att springa i backar?
Jag är nämligen och hälsar på hos mina föräldrar i Norrland och det innebär att det är mer kuperat och det är jag inte van vid. Så fort jag ser en backe känns det som min puls går upp. Klarar inte av att ta mig upp för dem utan måste gå flåsande upp. Väldigt störande tycker jag och det enda jag känner är att jag verkligen måste kolla upp hur en tar sig bäst upp för backar och öva öva öva! På fredag har jag ett pass till här, i det vackra kuperade landskapet, så ska kolla upp det till dess och passa på att prova med en gång.

Träffade också på ett rådjur som även hon var ute och sprang! Det måste verkligen vara en av tjusningarna med att springa ute i naturen – omgivningen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar