torsdag 15 oktober 2015

5 Kilometer - Check!

Då har jag gjort mitt 5 kilometerslopp. 38 minuter tog det, sedan fortsatte passet vidare så jag sprang 5.94 - 60 meter till så hade jag kommit 6 km, surt.
Det som stoppar mig är foten. Nu gjorde det faktiskt ont den sista kilometern och nu efteråt värker fotleden. Det är så tråkigt att det är foten som stoppar mig och inte mina muskler eller andning.
Funderar på att gå till läkare eller naprapat för domningen kanske inte kommer från foten utan ryggen. Det skumma är ju att foten komma tillbaka på några sekunden om jag tar ut foten ur skon och rör på den. Och nej, jag knyter inte skorna hårt!

Glad och stolt tjej! Äntligen har jag sprungit 5km utan paus.
Nästan 6km faktiskt.
Jag är lycklig över att ha sprungit 5 km och lite till. Nu är det nya utmaningar som väntar. Vad det blir återstår att se. Just nu -  vilovecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar