onsdag 7 oktober 2015

Idag var jag wild and crazy!

Jag tror jag fått smak för att springa utan att ta massa pauser. Kanske är det en motreaktion efter veckor med intervaller hit och intervaller dit. Så under dagens Zombies run! 5k pass så började jag med att gå i rask takt i tio minuter (enligt appen) sedan sprang jag bara. Lyssnade inte alls när de sa att nu ska du vila i tre minuter eller en minut. Lite trotsig kände jag mig men känslan jag framför allt hade var att "Jag tänker inte stanna förrän jag inte orkar ta ett steg till". Plötsligt var 33 minuter borta och passet var över.. Och jag var fortfarande okej i benen, så sprang på i nån minut till. Sammanlagt tog jag mig 4.6 km på 35 minuter. Tror du jag är stolt eller? Oh ja. Just nu känns inte 5 km speciellt långt bort. Men nu ska jag nog lyda appen de två gånger som jag har kvar innan det är dags för 5 kilometer-loppet.

1 km rask promenad och 4.6 km joggning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar