lördag 10 oktober 2015

Idag var det tufft!

Dagens pass flöt inte alls på bra. Det var kortare intervaller med en intervall i mitten på 20 minuter konstant löpning. Under det längre intervallet så gjorde det väldigt ont i mina vader och höger fotsula domnade brutalt mycket. Min högerfot har alltid domnat mer eller mindre sedan jag började springa och jag har alltid tänkt att det nog är en nerv i kläm och att jag behöver ett pelottinlägg i skon.

Förra gången jag sprang tyckte jag det kändes bättre och att fotsulan bara domnade lite grann på slutet. Jag har ganska nyligen bytt skor och köpt en speciell sula för att motverka problemet och dagens pass blev därmed ett bakslag. Det känns lite farligt att fortsätta springa med en domnade fot med tanke på skaderisken, eftersom när foten domnar bort får jag inte kontroll över hur jag sätter ner foten.

Nymonterad pelott på min sula! Ser ut lite som en kudde!
Problemlösar-Jenny tog över! Så jag begav mig tillbaka till Intersport och sa att foten fortfarande domnar fast inte riktigt lika mycket och ofta som innan. Snälla som dem är på Intersport monterade de pelotten och gav mig den gratis eftersom jag gjort en skoanalys som inte blivit helt rätt. Om detta inte funkar nu med den nya pelotten är nästa steg att gjuta ett par sulor efter min fot. Men nu ska jag testa hur det känns med pelotten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar