tisdag 20 oktober 2015

Kampen med min domnade fot

Från väntrummet där jag väntande förväntningsfullt :)
Om två veckor kommer mina ortopediska skoinlägg.
För att ta nästa steg mot nya mål så var jag igår på Löplabbet och började processen att få ett par ortopediska skoinlägg. Jag gjorde en fotanalys och fick veta att jag har nedsjunkna främre fotvalv som gör att jag belastar framfoten och hälen väldigt mycket, och typ inget där emellan. Det gör att jag belastar min framfot extra mycket när jag springer eftersom jag då landar på främre delen av foten.

Mina nedsjunkna fotvalv gör att nerverna i foten blir trötta då det är dåligt uppbyggt med muskler, plus att min högersida har svagare muskler än den vänstra dessutom. Jag fick övningar för att arbeta upp fotmusklerna och kommer få inlägg med pelott som avlastar mina dåliga fotvalv och som hjälper mig att sprida belastningen över hela min fot. Hur det går återstår att se!

Var precis ute på en runda med Zombies Run appen och kom 4.7 km på 36 minuter. Efter sådär 3km började foten domna och störa löpningen.

Som en liten teaser så kommer nästa blogginlägg handla om mitt nya (och ambitiösa) mål!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar