tisdag 13 oktober 2015

Kämpa Jenny. Du är snart i mål!

Snart är det dags. 5 km here I come!
Foten domnade idag igen. Inte lika mycket men jag vet inte om det beror på pelotten eller övningen jag gjorde medan jag sprang. Läste på ett forum att en kunde knipa tårna och springa så i några sekunder och att foten då ska komma tillbaka. Foten kom tillbaka men domnade om igen så jag fick upprepa proceduren resten av passet.
Ökade distansen väldigt mycket under dagens Zombies Run 5k! pass, från ca 5.5 km till 6.7 km. Det var inte bara en distansökning utan även en nedskärning av vila. Det var bara tre minuter still paus resterande 56 minuter var jogg eller rask gång.
Känner mig lite nervös inför fredagens final: att jag ska springa 5 km utan paus men det borde gå bra. Kämpa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar